9 ianuarie 2018

Alegeri sănătoase pentru un păr frumos

     Sunt o norocoasă și o recunosc. Se pare că mama a pus accentul pe culoare atunci când am parcurs cele aproape nouă luni împreună :)))
     Mă născu o morcoveață. Îmi amintesc cum îmi povestea amuzată cum m-a pierdut pe plajă când aveam doi anișori. Panicată, m-a găsit puțin mai târziu jucându-mă cu copiii nemților care, datorită culorii părului m-au luat drept una de-a lor.
     Am crescut copilă cu un păr lung pe care ea mi-l împletea și aranja în nenumărate feluri ♥. Am și acum primele codițe retezate. L-am stricat de câteva ori cu teribilismul meu de adolescentă când mi se părea interesant să-ți colorezi pletele altfel decât erau ele date de natură.
     L-am reparat mai apoi și i-am promis să nu mai fac.


     Azi, părul meu de morcoveață este ruginiu. A ruginit frumos. Încerc să fiu atentă cu el, să-l respect și să-l răsfăț cât mai mult. Am observat că dacă fac toate acestea el va fi la rândul său ascultător, strălucitor și mătăsos.
     Scriu acest articol pentru că am fost întrebată de-a lungul timpului și mai fecvent în ultima perioadă ce anume folosesc pentru îngrijirea părului pentru ca acesta să aibă acest aspect. Cele scrise mai jos sunt împărtășite pentru că am văzut și am simțit că anumite acțiuni și produse chiar au efecte benefice.

Încep cu ce anume nu fac:

  • nu îl vopsesc
  • nu îmi spăl părul cu produse uzuale din comerț. Folosesc doar șampon din plante, chiar și în variantă solidă, fără balsam. Pentru mine balsamul ideal este o mască pe care o pot prepara personal folosind infuzii din plante, uleiuri presate le rece sau alte produse naturale
  • nu folosesc produse de tip geluri, spume sau agenți fixatori (pur și simplu nu-mi plac)
  • nu folosesc în exces uscătorul de păr
  • nu imi spăl părul prea des
  • nu îmi prind părul des în elastice pentru a nu-l rupe
  • nu merg la salon decât în cazul unui eveniment extraordinar (pentru că îmi tund și aranjez singură părul - nu este greu la lungimea lui)


Ce anume fac: 

  • folosesc produse cosmetice naturale, din plante, chiar și în variantă solidă
  • aplic ulei de cocos/susan/migdale/ricin/măsline extravirgin la fiecare spălare ( cantitate mică între palme, se aplică pe lungimea firului de păr), las să acționeze câteva minute bune după care clătesc
  • o dată pe săptămână aplic o mască pentru păr din ingrediente naturale (avocado/ulei de cocos/ulei de ricin/argilă/miere de albine/banane/tărâțe)
  • îmi clătesc părul cu borș de casă(rețeta aici) / oțet de mere natural (rețeta aici) / infuzie din frunze de urzică / apă de tărâțe filtrată 
  • folosesc o perie cu dinți de lemn cu care și masez scalpul pentru a stimula circulația sângelui
  • încerc să mă hidratez cât mai bine, zilnic consumând ceaiuri din plante ca: salvie, coada calului, coada șoricelului, mușețel, urzică, lemn dulce sau băuturi ca: borș de casă (rețeta aici), apă de tărâțe decantată, sau apă enzimatică (fructe și/sau legume lăsate peste noapte în apa pură consumată dimineața pe stomacul gol)
  • consum zilnic sucuri naturale, preponderent din legume. Iubesc combinația între sfeclă roșie și morcov
  • consum din plin produse bogate în vitamina C. Iubesc lămâia!
  • mă alimentez cât mai natural posibil, cu produse proaspete, fără să uit de puterea celor verzi (spanac, pătrunjel, mărar, ștevie, leuștean)


Eu cred că stă în puterea și alegerile noastre să ne bucurăm de frumusețea și sănătatea corpului nostru. Important este nu doar să ne dorim ci și să facem tot ce putem în acest sens.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu