19 martie 2014

Lapte raw-vegan din seminte de susan

    De ceva timp aveam de gand sa incerc o varianta de "lapte"alta decat cea furnizata de vacutele sau capritele de la tara. Gandul ca rarisem consumul de lapte animal si nu il inlocuisem inca cu cel vegetal nu-mi dadea pace. Nu aveam alt motiv de amanare decat cel al lipsei de timp, sau doar aparenta unui proces dificil. Si totusi este extrem de usor. Am ales varianta laptelui din seminte de susan (desi initial ma gandisem la cel de migdale) pentru ca mi se pare mai deosebit. Ramane in plan oricum. In plus am citit despre nenumaratele proprietati ale susanului si avantajele pe care le ofera organismului prin: continut bogat fier, magneziu, vitamina B6, calciu, zinc, fosfor si multe altele. Sa nu va crispati de gustul mai ciudat al susanului. El poate deveni delicios prin jonglarea ingredientelor sau adaugarea de fructe gen banana.

    Iata cum am procedat:
  • 5 linguri de seminte de susan( spalate, scurs apa, pus la hidratat peste noapte, scurs apa, spalate)
  • 750 ml apa plata filtrata
  • 2 linguri de miere de albine de salcam
  • 1 varf cutit praf scortisoara
  • 1 varf cutit praf vanilie sau baton




    Toate ingredientele se pun in blender si se mixeaza, dand impulsuri din cand in cand, pana se obtine o compozitie asemanatoare cu laptele. Acum puteti savura aceasta bautura simpla sau cu cereale. Ce se vede mai inchis la culoare este pudra de roscove, inlocuitorul de cacao.
O varianta sanatoasa de mic dejun raw!



@foto Coltcuvis, Andreea Vranceanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu