31 august 2013

Sa alegem varianta sanatoasa

De ce sa cumpar cand pot face? Si mai ales cand pot alege cum sa o fac?
Hai sa consumam o paine sanatoasa! 
Ingrediente pentru 2 paini:
La 1kg de faina integrala punem un cub de drojdie proaspata, 1 lingurita sare, apa calda 500-600 ml.
Faceti mai intai maiaua din drojdie, putina apa,si 2 linguri de faina. Asteptati sa fac bulbuci :). Amestecati apoi toate ingredientele, incet pana ajungeti la etapa de framantare. Aici e bine sa insistati putin. Puteti adauga si putin ulei pentru elasticitate.




Eu am adaugat seminte de in, chimen, floarea soarelui si fulgi de cereale.
Lasati aluatul la dospit, cca 1 ora, dupa care il mai framantati odata pentru uniformizare. Impartiti aluatul, asezati-l in tavile de copt, lasati sa se mai odihneasca cateva minute si dati la cuptor. Painea va fi coapta dupa aproximativ 1 ora. Se spune ca doar din faina integrala nu va iesi o paine frumos crescuta asa ca se recomanda adaugare de faina alba. Eu nu am facut acest lucru si am fost multumita de rezulat.
Scoateti painea, o asezati pe un fund, si acoperiti cu un prosop pana se raceste.
Apoi papati o paine sanatoasa!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu