27 aprilie 2016

Natura are culoare sinceră!

   Chiar dacă modul de a mă alimenta s-a schimbat mult în ultimii ani, sunt unele obiceiuri de care pot zice că mă mai agăț. Poate că îmi aduc aminte astfel de mama, pentru că, chiar în perioada asta eram amândouă în febra pregătirilor. Curățenia și preparatele culinare erau principala noastră preocupare. Ne consultam și hotăram ce și cum să facem. Am rămas cu nostalgia culorilor pastelate, date în mod natural de plante, fructe sau legume. Așa că, de Paște, continui să fiu nostalgică...pentru mine, pentru ai mei.

Pentru o experiență frumoasă, pentru joaca cu copiii sau cu noi înșine, folosiți culorile naturii!

Ouăle proaspete se spală bine pentru a îndepărta impuritățile și grăsimea de pe ele. Se fierb și se lasă la răcit.
Separat se fierbe, în recipiente separate, timp de 30-45 min, apă cu (în cazul meu):
- afine (mov închis) - se pot lua înghețate de la supermarket
- coji de ceapă (galben - cărămiziu)
- varză roșie + sfeclă roșie (albastru - indigo închis)

Se strecoară apa colorată și se adaugă oțet. Ideea este să fie conținut mare de plantă/fruct/legume la cantitate redusă de apă. Oțet în concentrație medie.
Se pun ouăle fierte în apa colorată și se lasă la frigider peste noapte.

*Pentru aspectul vintage am învelit ouăle în tifon. Se poate folosi și tule. Se înfășoară și se strâng. Pentru cruciuliță am folosit sfoară de cănepă.

Pentru alte efecte: se pot pune în tifon frunzulițe de pătrunjel sau alte floricele pentru a obține diferite amprente.

Ce să zic, o joacă de copil!















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu