14 aprilie 2017

Dulce acrisor extrem de delicios


     Planificasem cu ai mei o plimbare în pădure, undeva în apropierea orașului. Știam că aveam ceva de mers și știam, de asemeni, că vom ieși din pădure pe un platou scăldat în soare, unde ne vom așeza și ne vom relaxa pe îndelete. O săptămână așteptasem ziua asta. Evadarea în natură este pentru mine cea mai bună metodă de a-mi încărca corpul cu energia necesară pentru planuri viitoare. Bine, bine, și somnul...care chiar și acela e perfect în natură. :)
     Planul făcut, ora stabilită, traseul decis, acum ce să iau cu mine pentru câteva ore? Sigur mi se va face foame, îmi zic (nici o surpriză - de mic copil am fost mereu cu gândul la mâncare). E zece seara... . Ce aș putea face bun și să nu se lipească sau să se întindă pe degete sau haine? Să pun în rucsac și să se păstreze proaspăt până ajung acolo sus?

Poate...?
...............

     Ceva caju, fulgi de ovăz râșniți fin, miere de albine(sau alt îndulcitor natural),  puțin unt de cocos(topit la bain-marie), puțin praf de scorțișoară. Bine, bine, dar lipsește ceva...ceva ca un plus...ca cireașa de pe tort!
     Am scris cireașă? Ah, nu, nu am pus cireașă.
     De fapt, am pus o nestemată vișinie în bulgărele dulce. Și ce idee bună s-a dovedit a fi! Gustul acrișor de vișină era ce trebuia! Bombonelele mele treceau de la dulce la acrișor surprinzându-te plăcut cu savoarea fructului vișiniu.
      Ca să mă asigur că bulgărașii nu vor fi lipicioși, i-am lăsat să zburde pe rând în semințe de cânepă decorticate și fulgi de cocos. Puși la rece, bulgărașii și-au consolidat textura și gustul până dimineață, când i-am luat frumușel, i-am pus în caserola de sticlă și apoi în rucsac alături de sticla cu apă și câteva fructe. Ce desfătare pentru văz și suflet acolo sus, pe platou, când natura m-a îmbrățișat iar eu m-am răsfățat... cu dulcegării :)))))))
     Nu-i așa că v-am stârnit cheful de o plimbare dulce în natură? 
     
     Dacă așa e, atunci să recapitulăm:
  • caju râșnit fin
  • fulgi de ovăz râșniți fin
  • miere de albine (sau alt îndulcitor natural)
  • unt de cocos(topit la bain-marie)
  • semințe de cânepă decorticate 
  • fulgi de cocos 
  • vișine pentru umplut (se pot folosi la fel de bine și merișoare, stafide sau goji)
*nu uitați să scoateți sâmburii din vișine :)

     Acum, ce-ar fi să pregătiți ceva bun și sănătos,  să găsiți un colțișor de natură și să vă  bucurați de ambele?!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu