27 iulie 2015

Aproape tabbouleh.

    Ați văzut vreodată pe cineva să înfulece pe nerăsuflate un mănunchi (căci nu pot să-i spun legătură după cum arăta) de pătrunjel? Da, acel pătrunjel  de un verde aprins, super aromat! Ei, eu da, am văzut. Prietena mea, graviduța, l-a păpat pe tot, tot. :) Să îmi pară anormal? De ce? Bine, nu multă lume face așa ceva. Dar, multă lume nu știe că pătrunjelul este foarte bogat în  calciu și de asemeni în vitamina C ( mai mult decât ce găsim în citrice) care asigură absorbția mai ușoară a celui dintâi. Cine nu este străin de pătrunjel, ca în cazul viitoarei mămici, își ia doze bune de vitamine.
     Așa că atunci când cineva îți face poftă mâncând cu nesaț în fața ta, ceva bun și sănătos, e musai să faci de îndată ceva în sensul ăsta! Și uite așa mi-am adus aminte de salata de tabbouleh. De proveniență arăbească, ea a ajuns vedetă în întreaga lume, în marile restaurante, aducându-i-se ceva adaptări. Rețeta originală este cea cu pătrunjel bineînțeles, roșii, mentă, ceapă și bulgur. Bulgurul poate fi înlocuit cu couscous, iar roșia cu rodie.  Ei uite eu nu am avut nici bulgur, nici couscous, nici rodie. Dar am avut pătrunjel! Și am făcut ceva...adaptat. :)

 Iată cum arăta, căci nu mai e:






   Am adunat în salata asta: mult mult pătrunjel, 2 roșii micuțe și un castravete de grădină, chives, câteva frunze proaspete de mentă, semințe de cânepă decorticate, semințe de chia, ulei de măsline, sucul de la o lămâie,  puțină sare. Doamne ce minunăție! Ce arome! Bun tare de tot!

P.S. Fotografiile sunt făcute la modul rapid căci tentația era prea mare.:)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu