2 aprilie 2015

Mici trucuri prietenoase pentru mari efecte sănătoase

Fiecare dintre noi are un ritual de dimineață pe care îl respectă pentru că îi oferă o stare de bine și îl ajută să înceapă ziua cu energie. Dacă pentru mulți cafeaua este de bază pentru fiecare început de zi, eu am personalizat, în triplu act, ritualul pe care îl consider indicat pentru un start energic dar și sănătos. Iată ce fac în diminețile mele somnoroase, înainte de a savura micul dejun:

1. Beau o cană cu lichid pe stomacul gol, imediat după ce mă trezesc. Fie că este apă cu lămâie, ceaiul infuzat la rece peste noapte cu câteva picături de lămâie, sau borș crud.

Beneficii: ajută la digestie, hidratează, elimină toxinele din organism, întărește sistemul imunitar. Cu borșul crud de casă se clătește fața, dimineața. În timp, se va observa cum tenul se luminează.

Foto: hiit-blog.dailyhiit.com

2. O linguriță cu oțet de mere, pe stomacul gol. Eu am producție proprie, din grădină, se poate găsi și la magazinele naturiste, dar se și poate face din merele de la piață. Da, știu, sunt norocoasă să stau la casă. :)

Beneficii: Oțetul de mere conține vitamine ca A, B1, B2, C, minerale ca fosfor, calciu, magneziu, fier, acizi organici obținuți prin procesul de fermentare. Eu îl consider un bun prieten al digestiei, pentru că acizii organici sunt benefici pentru flora intestinală, pe mine ajutându-mă în cazul refluxului gastroesofagian. Contribuie la eliminarea toxinelor din organism. Acidul acetic din compoziția oțetului ajută în anotimpul rece, în întâmpinarea virusurilor, favorizând circulația sângelui. Se poate consuma combinat cu apă sau cu miere. Eu îl prefer exact așa cum e.

Foto: eternallifestyles.com

3. Procedura oil pulling sau ameţirea uleiului în gură:)))).  Sunt mulţi pentru care această procedură este greoaie şi ciudată. Asta pentru că presupune "clătirea" timp de cca 20 minute a gurii cu ulei. Poate fi ulei de măsline, susan, cocos. Eu folosesc şi ulei de floarea soarelui presat la rece. La primele încercări oboseam repejor, însă acum sunt obişnuită pentru că s-a transformat într-un automatism. Cât pregătesc micul dejun nici nu-mi dau seama când trec aceste minute. Important este ca nici o picătură din ulei să nu fie înghițită pentru că conține toxinele colectate din cavitatea bucală. Uleiul se va transforma într-o pastă albicioasă, total diferită de aspectul inițial al uleiul.  Această pastă se elimină iar gura se clătește foarte bine, procedeu urmat de periaj.

Beneficii: tratarea respirației urât mirositoare, a gingivitei, sau a tartrului. Eu aveam probleme cu sângerarea gingiilor, acum acest lucru este aproape inexistent. Se ajunge la un aspect mult mai îngrijit al dentiției: dinții se albesc ușor iar gingiile își recapătă culoarea naturală. Ameliorarea durerilor temporo-mandibulare este de asemeni un beneficiu al acestui procedeu. Important este că se elimină bacteriile și alte organisme dăunătoare din gură, dinți și chiar din gât.

Foto: wellandgood.com

Voi ce ritual de dimineață aveți?



Notă: Aceste procedee le fac și îmi sunt benefice. Acest lucru poate să nu fie valabil pentru alte persoane, deși sunt consacrate îm medicina naturistă. Acest articol trebuie tratat ca atare - o împărtășire a experiențelor personale.

Sănătate!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu