9 aprilie 2015

Libertatea ta se termină acolo unde începe libertatea celuilalt.

Pentru că mă aflu printre cei care nu consideră că fumatul este o plăcere nevinovată, ci din contra, un viciu dăunător sănătății, întâmpin mereu greutăți în a petrece timpul liber într-un local unde să nu îmi umplu plămânii cu fum. Că să nu mai spun că hainele și chiar persoana mea, necesităm o băiță pentru a scăpa de mirosul neplăcut.  A fost o perioadă în adolescența mea, când ignoram acest aspect, contând mai mult distracția și compania prietenilor. Acum nu spun că renunț ușor la prietenii mei fumători, însă prefer să îmi exprim alegerea, deschis către ei, sperând că mă vor alege pe mine în schimbul țigării. Căci dacă am pune în balanță  este lesne de hotărât, zic eu, că sănătatea și prietenia sunt deasupra plăcerii oferite de un viciu. Susțin legea ce interzice fumatul în spațiile publice și îmi doresc să fie aprobată cât mai repede. Îmi doresc acest lucru atât pentru mine și familia mea, cât și pentru toți acei copii sau adolescenți care inhalează fumul de țigară în cofetării, cafenele sau cluburi. Este incorect față de un bebeluș să-i fie afectate căile respiratorii din cauza adulților iresponsabili, fie ei fumătorii sau părinții acestuia.

Să nu se înțeleagă greșit. Nu decide nimeni pentru altcineva dacă să fumeze sau nu. Fiecare este liber să decidă cu privire la sănătatea propriului organism dar doar atât. Libertatea se termină acolo unde începe libertatea celuilalt. Iar acest lucru, din păcate nu este respectat.
În Iași au apărut timid, localuri în care nu se permite fumatul. Sunt puține. Extrem de puține. Însă eu  caut mereu, până le găsesc. Și acolo mă duc să beau un ceai, să citesc și să mă relaxez într-o atmosferă prietenoasă.  Până la noi descoperiri, vă fac cunoscut că am fost, am petrecut timp, și mi-a plăcut ce am găsit, aici:

CARTUREȘTI
Pallas Mall, Iași

Foto: blog.carturesti.ro


CTS CORNER
Palas Mall, Iași

Foto: palasmall.ro


 ARTE CAFE
Casa Mihail Kogălniceanu, Strada Mihail Kogălniceanu 11, Iași 700454

Foto: www.artecafe.ro



MAYA CONCEPT
Strada Alexandru Lăpușneanu
(Vis-a-vis de anticariat Dl. Grumăzescu) 

Foto: coltcuvis.blogspot.com



Strada Păcurari 4, Iași

Foto:www.mihaelaanghel.com

Str. Nicolae Gane nr.27

Foto: laconac-traditie.ro

ACAJU
Str. Sf Sava Nr. 15 (in spate la Pro tv)
  Doar în zilele de luni
Foto: la-acaju.blogspot.ro

 Vă invit să veniți cu sugestii, iar dacă cunoașteți și alte locuri plăcute, cu atmosferă respirabilă, relaxată, să le scrieți aici pentru a se putea bucura și alții de ele. :)



 FĂRĂ COMPROMISURI
SĂNĂTATEA VOASTRĂ CONTEAZĂ!

Foto: imgbuddy.com


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu