15 octombrie 2014

Uite ce am mai făcut astă vară...

    Dar nu este nici acum prea târziu. :) Roșiile sunt coapte iar cuptorul sau deshidratorul cu poftă de treabă. Anul acesta am deshidratat cantitate mai mare decât anul trecut. De ce? Pentru că astă iarnă am rămas dezamăgită când nu am mai găsit pic de roșie dulceagă in borcan. Doamne ce bunătăți! Dulci și extrem de aromate.
  Ideea deshidratării roșiilor mi-a venit atunci când, in concediu in Santorini, intr-o plimbare, am descoperit un localnic care vindea aceste minunății. Am stat la o vorba și el mi-a povestit. Tot! Îi mulțumesc acum.

Da, aceea este umbra mea :) .


Acum, mare greutate nu-i. Tot ce trebuie să faci este să alegi roșii frumoase și coapte (nu neapărat cherry), să le speli bine, să le lași să se scurgă apa.


 Mai apoi le tai in feliuțe nu foarte groase, le pui pe hartie de copt, in tăvițe și le presari cu oregano/cimbru/busuioc (ce doriți voi) și le oferi soarelui să le mângâie toată ziulica (asta in timpul verii). Cum soarele nu mai are putere acum, deshidratorul sau cuptorul poate face treaba lui. Cuptorul se lasă cu ușa intre-deschisă și flacăra foarte mică pentru a nu arde roșiile.
Rezultatul:




   Eu am ales să pun roșiile in borcane, ca atare sau cu ulei de măsline/floarea soarelui. Dacă folosiți ulei de măsline, să țineți cont că acesta se solidifică la temperaturi joase.
 


  La ce putem folosi roșiile deshidratate? Pur și simplu ca aperitiv sau transformându-le in sosuri delicioase insoțind paste simple sau din legume, garnitură pentru diferite feluri de mâncare, în compoziția pifteluțelor de năut, sau pe pâine. Garantez gustul desăvârșit!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu