6 ianuarie 2014

Pachetele cu legume

 
      Cum de mai bine de jumatate de an carnea a fost scoasa in totalitate din alimentatia mea si a sotului meu, imaginatia mea a inceput sa dea roade in ce priveste diversitatea retetelor pe baza de legume. Mi-am adus aminte de praz, mai ales ca este din ce in ce mai prezent in supermarket. Mama imi gatea adesea praz cu masline, o mancarica delicioasa de care nu m-am saturat nici in prezent. Asa am ajuns sa iubesc prazul, aceasta leguma din familia Allium, ruda cu ceapa si usturoiul. Stiu cat de sanatos este consumul de praz si de asta vreau sa va impartasesc si voua: este plin de substante nutritive si fitonutrienti; este bogat in fier (recomandat in tratarea anemiei), magneziu, fosfor si acid folic (sustine sistemul nervos). 90% din masa prazului este apa, ceea ce ii confera proprietati diuretice,avand un efect de curatire al colonului, ajutand la eliminarea toxinelor. Este bogat in fibre, are un rol antiinflamator si antiseptic. Femeile care au o alimentatie bogata in praz beneficiaza de antioxidantul denumit camferol (din categoria flavonoidelor), ceea ce le confera protectie impotriva cancerului ovarian. Bulbul crud este un remediu impotriva intepaturilor de viespi si albine.
   Acestea fiind scrise, haideti sa va arat cum  m-am gandit sa-l gatesc:
Intai sa alegeti bine prazul. Asta inseamna sa fie ferm, cu frunzele de culoare verde inchis si bulbul alb.


 Spalam prazul si il taiem in tuburi cat dorim de lungi. Eu l-am pus la aparatul de gatit cu aburi pentru a-l inmuia. Se poate si opari putin. Apoi am desfacut tubuletele unul cate unul. Este ca si cum te-ai juca cu papusi matryoshka. Trageti usor de tuburi pentru a nu se rupe.





 Umplutura am facut-o din orez cu legume date prin razatoare(morcov, telina, patrunjel) amestecate cu verdeata(patrunjel, marar) tocata marunt, condimente(sare, piper, cimbru) si pasta de rosii. Am umplut tubuletele, le-am asezat in oala romana si le-am dat la cuptor. A iesit o bunatate!





 "Prazul este unul dintre simbolurile tarii Galilor si a fost adoptat ca emblema a tarii. Conform legendei, Sfintul David le-a ordonat soldatilor sai sa poarte praz legat de coifuri, pentru a se putea identifica usor in lupta impotriva saxonilor.

                                                              Pofta mare!
                                                   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu