7 martie 2014

Bors facut acasa - licoare minunata!

   In familia mea mereu s-a "umplut" bors in casa. Nu-mi aduc aminte sa fi cumparat vreodata din comert. Modalitatea de preparare am invatat-o de la mama, insa nu am ignorat sfaturile pe care le-am primit  si de la bunica mea. Rezultatul este gustos si pe masura de sanatos, caci avem aici o sursa bogata in vitamina B. Eu il beau dimineata, inainte de masa dar si in timpul zilei, potolindu-mi setea.

Iata cum se "umple" borsul si de ce avem nevoie:
- "cuibul" sau hustele
-  faina de porumb sau tarate de porumb
-  tarate de grau
-  crengute de visin (nu e problema daca nu aveti)
-  apa calda sau usor fierbinte


        Daca nu aveti sau nu reusiti sa procurati cuibul de la cineva, puteti sa-l faceti chiar voi: luati o cana de faina de porumb, o cana de tarate de grau si 2 felii de paine uscata si acoperiti-le cu apa calduta. Lasati sa dospeasca cateva ore. Cand se racoreste adaugati jumatate de canita de faina de grau integrala, amestecati si mai lasati la dospit o noapte.

 



Se ia un vas de lut sau un borcan de sticla de dimensiuni mari. Se pun toate ingredientele cu exceptia apei, se amesteca cu o lingura de lemn cu coada lunga si se lasa aproximativ 20 de minute pentru a face priza. Dupa acest  repaos se adauga apa calda sau usor fierbinte, se amesteca din nou, se acopera cu un capac si se inveleste intr-un prosop mare si gros pentru a-l mentine cald. Acum urmeaza un repaos mai lung, depinde de cat de acru se doreste. Poate fi lasat o zi si o noapte. Se amesteca compozitia din cand in cand pentru ca ingredientele sa lucreze mai bine. Cand s-a acrit suficient, se ridica vasul cu grija (pentru a nu se tulbura borsul) si se strecoara intr-un recipient curat. O parte din compozitie, adica cuibul sau hustele (la momentul respectiv), o pastrati pentru data viitoare. Eu le pastrez la frigider.

Daca doriti borsul aromat, puteti  pune cateva fire de leustean/cimbru.
Nu este greu de facut. Odata invatat modul de preparare, poate deveni un obicei sanatos foarte usor de executat.

     Si, pentru a intelege cat de sanatos este sa prepari borsul acasa si sa-l consumi in varianta cruda va mai scriu ca este un minunat adjuvant in tratarea anemiilor, sinuzitelor, oboselii cronice, cure de slabire, ajuta la digestie si este un bun detoxifiant.

Mult spor si sanatate!

@foto Coltcuvis

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu